Agenda

Com estalviar en la teva factura d'electricitat i aigua

Tallers sobre conceptes bàsics de consum responsable i eficient «Com estalviar en la teva factura d'electricitat i aigua», Reus

L’any 2018, l’Ajuntament de Reus continua oferint assessorament energètic individual i a través de tallers. 

Un cop al mes, està previst el taller «Com estalviar en la teva factura d'electricitat i aigua», organitzat per la Regidoria de Benestar Social –a través del Pla Local d’Inclusió Social–, la Regidoria de Medi Ambient i Ocupació i Aigües de Reus.

Cal recordar que és imprescindible haver passat per un taller o per l'assessorament individual per tal d’accedir a la subvenció de pobresa energètica.

També és important que les persones que assisteixin als tallers portin una factura,  ja que és l'única manera de personalitzar i poder assessorar correctament. 

Calendari de tallers 2018

Horari: de 10 h a 11 h, excepte al Centre Cívic Ponent, on l'horari establert és d'11 a 12 h.

* Aviat es donarà a conèixer el dia concret.

Dia

Centre Cívic

Dijous 13 de setembre

Centre Cívic del Carme

Dimecres 26 de setembre

Centre Cívic Llevant

Dimecres 10 d'octubre

Casal de les Dones

Dijous 25 d'octubre

Centre cívic Migjorn

Dimecres 7 de novembre

Centre cívic Ponent

Dijous 13 de desembre

Centre cívic Llevant

En qualsevol cas, cal demanar hora mitjançant cita prèvia a través del Web de l’Ajuntament o del telèfon 010, o 977 010 010 si es truca des de mòbil o des de fora de Reus, i marcar l'opció 2.

Es tracta d'una xerrada on es donen pautes per disminuir el consum i la despesa energètica a casa, per entendre la nova factura elèctrica, de gas i d’aigua, per conèixer les diferents modalitats de contractació, per poder establir les bases d'una comptabilitat energètica domèstica més precisa i per a realitzar una millora de l’eficiència i per tant, d’estalvi energètic potencial. Per això, es recomana als assistents portar la darrera factura d'aigua, gas i llum.



Punt d'Assessorament Energètic (PAE), Reus

Amb el mateix objectiu de fomentar el consum responsable de l’aigua i l’energia domèstica i de disminuir les despeses produïdes en aquest àmbit, l’any 2017 es va posar en marxa a Reus la creació d’un Punt d’Assessorament Energètic (PAE), obert a tothom. Qui vulgui pot demanar-hi cita prèvia i consultar amb la seva factura si té possibilitats de reduir la despesa acollint-se a algun tipus de bonificació, de millora en l’ús dels subministraments, de reducció de potència, etc. La factura és un requisit imprescindible, ja que es tracta d'un assessorament personalitzat.

Durant la visita un professional del Col·legi d’Enginyers facilita les recomanacions que considera adients per la millora de l’eficiència energètica i la disminució de la despesa: canvi de tarifa, canvi de potència, canvi de companyia subministradora o tramitació del bo social, entre altres.

L’accés a aquest servei pot ser per pròpia iniciativa o bé derivat pels professionals, per ser beneficiari d’ajuts de Serveis Socials per tema de subministraments, o per altres entitats socials com Càritas, Creu Roja, Sant Vicenç de Paül, etc.

Cal recordar que és imprescindible haver passat per un taller o per l'assessorament individual per tal d’accedir a la subvenció de pobresa energètica.

També és important que les persones que assisteixin a l'assessorament individualitzat portin una factura, ja que és l'única manera de personalitzar i poder assessorar correctament. En l'assessorament individual es facilita un informe amb recomanacions i per fer-lo correctament s'han de tenir dades concretes i correctes.

Horaris i llocs d’atenció:

El PAE va començar a funcionar el maig de 2017. 

La durada de cada consulta és aproximadament de quinze minuts. Els horaris i els llocs d’atenció a partir de setembre de 2018 són els següents:

  • Centre Cívic del Carme: dimecres de 16 a 19 h.
  • Centre Cívic Llevant: dijous de 9 a 13 h.
  • Centre Cívic Ponent: dijous de 15 a 19 h.

En qualsevol cas, cal demanar hora mitjançant cita prèvia a través del Web de l’Ajuntament o del telèfon 010, o 977 010 010 si es truca des de mòbil o des de fora de Reus, i marcar l'opció 2.