Agenda

Com estalviar en la teva factura d'electricitat i aigua

Reus, 2019

Assessorament Energètic

L’any 2019, l’Ajuntament de Reus continua oferint assessorament energètic individual i a través de tallers.

Cal recordar que és imprescindible haver passat per l'assessorament individual per tal d’accedir a la subvenció de pobresa energètica.

Tallers sobre conceptes bàsics de consum responsable i eficient "Com estalviar en la teva factura d'electricitat i aigua"

A partir de l'any 2019, el taller «Com estalviar en la teva factura d'electricitat i aigua», organitzat per la Regidoria de Benestar Social –a través del Pla Local d’Inclusió Social–, la Regidoria de Medi Ambient i Ocupació i Aigües de Reus, només es fa a petició d'una associació de veíns o entitat de la ciutat.

Es tracta d'una xerrada on es donen pautes per disminuir el consum i la despesa energètica a casa, per entendre la nova factura elèctrica, de gas i d’aigua, per conèixer les diferents modalitats de contractació, per poder establir les bases d'una comptabilitat energètica domèstica més precisa i per a realitzar una millora de l’eficiència i per tant, d’estalvi energètic potencial. Per això, es recomana als assistents portar la darrera factura d'aigua, gas i llum.

Punt d'Punt d'Assessorament Energètic (PAE)

Amb el mateix objectiu de fomentar el consum responsable de l’aigua i l’energia domèstica i de disminuir les despeses produïdes en aquest àmbit, l’any 2017 es va posar en marxa a Reus la creació d’un Punt d’Assessorament Energètic (PAE), obert a tothom. Qui vulgui pot demanar-hi cita prèvia i consultar amb la seva factura si té possibilitats de reduir la despesa acollint-se a algun tipus de bonificació, de millora en l’ús dels subministraments, de reducció de potència, etc. La factura és un requisit imprescindible, ja que es tracta d'un assessorament personalitzat.

Durant la visita un professional del Col·legi d’Enginyers facilita les recomanacions que considera adients per la millora de l’eficiència energètica i la disminució de la despesa: canvi de tarifa, canvi de potència, canvi del mercat lliure al mercat regulat o tramitació del bo social, entre altres.

L’accés a aquest servei pot ser per pròpia iniciativa o bé derivat pels professionals, per ser beneficiari d’ajuts de Serveis Socials per tema de subministraments, o per altres entitats socials com Càritas, Creu Roja, Sant Vicenç de Paül, etc.

En l'assessorament individual es facilita un informe amb recomanacions i per fer-lo correctament s'han de tenir dades concretes i correctes. Per això, és important que la persona porti les seves factures.

La durada de cada consulta és aproximadament de quinze minuts.

Cal demanar hora mitjançant cita prèvia a través del Web de l’Ajuntament o del telèfon 010, o 977 010 010 si es truca des de mòbil o des de fora de Reus, i marcar l'opció 2.

Horaris i llocs d’atenció del PAE a partir de setembre de 2019:

  • Centre Cívic del Carme: dimecres de 15 a 19 h.

  • Centre Cívic Llevant: dijous de 15.30 a 19 h.